תמצית פטריות - רוברט רוג׳רס

תמציות של פטריות רוברט רוג׳רס

"מחלה היא בעצם תוצאה של קונפליקט בין הנשמה לנפש, ולעולם לא תירפא אלא על ידי מאמץ רוחני ומנטלי." אדוארד באך

פטריות מגלמות את הקסם והמסתורין של העולם התת-קרקעי. הקסם הזה משך את תשומת ליבי כשביקשתי ליצר מותג של אדפטוגנים ב2017 והם הופיעו בחלומי ומסביבי. מאז פטריות הפכו לתשוקה מרכזית בחיי המקצועיים. כשפגשתי את העבודה של רוברט רוג׳רס במסעותי להרחבת התודעה הבנתי שמלבד התכונות הרפואיות שלהם קיימות גם תכונות אנרגטיות וחיבור לנפש האדם.

תמציות פטריות מתייחסות לצל של הנשמה, ומביאות את ההכרה ממעמקי התת-מודע אל פני השטח, כך שנוכל להתמודד ולעבוד כדי לפתור את ההיבטים הללו של העצמי. תמציות פטריות עשויות להבהיר את הפערים בין האישיות לנשמה המתבטאים כמחלות בגוף ובנפש.  כל מה שעלינו לעשות זה להקשיב ולהיות מוכן לשמוע את מה שיש להם לאמר. בהרחבת התודעה הן מסייעות לנו להתחבר מחדש לאני האותנטי האמיתי שלנו. 

מהן תמציות פטריות?

התמציות נוצרות ע״י הטבעה אנרגתית באור הירח של גופי הפרי במי גשמים, בדומה לפרחי באך ופוטנטיזציה (דילול וניעור) בדומה להומאופתיה. המים המכילים את המהות הרוחנית של הפטריה ,משומרים ביחד עם ברנדי לקבלת תמצית רוחנית שמתקשרת עם המהות המיוחדת של פטריה ספציפית.

השימוש בתמציות פטריות. שלא כמו תמציות פרחים, המחוברות לשמש, מכניסות אור לאזורי חושך, הן קשורות לירח, אפלות ומסתוריות. כמו יצורים חיים, הן מבטאות שדות אנרגטיים לאלה שמוכנים להתבונן, להקשיב ולהרגיש.

תמציות פטריות מביאות מודעות לצד המוצל שלנו. הם מייצגים נושאים עמוקים ומוזנחים סביב "חורף הנשמה". הם מייצגים זיכרון עתיק וחווית חיים קודמים, ועוזרים לעצב את הנפש ואת אופן התפקוד שלנו בעולם, לא רק במונחים של אישיות, אלא ביחס למערכות האמונות שנלמדו בשלב מוקדם בחיים המכתיבות השקפת עולם ומיקוד. פטריות מייצגות אמיתות עתיקות שבונות אופי. הן תומכות ועוזרות לנו להבין את מסתורין המיתולוגיות ואת הגיבור הארכיטיפי במסע שלנו.

אובדן הוא נתיב להתפתחות. עלינו להרפות כדי להתרחב ולגדול . האגו אומר לנו להחזיק במה שאנו מאמינים שאנו יודעים ומתנגד לכל שינוי בסטטוס קוו.

הבנת האני האמיתי שלנו היא עבודה. הבנת טבע הנפש ושינוי המציאות שלנו היא עבודה. אבל זו עבודה עם תגמולים עמוקים. כדי ללמוד מפטריות צריך אומץ, מסירות והתמדה. הם יכולים להיות מורים קשוחים, כי לעתים קרובות קשה להתמודד עם האמת. אנו עוטפים את עצמנו בכל כך הרבה אשליות ושקרים שנוצרו בעצמנו, עד שהפטריות צריכות להכריח אותנו לצאת מהן כדי לראות את האמת.... פחד הוא כוח רב עוצמה שמשכנע אותנו להיאחז באשליות שלנו ובהטעיות שלנו, כי אפילו שהוא עושה אותנו אומללים,אנחנו נאחזים בו כדי להרגיש בטוחים כי הוא הדבר היחיד שאנחנו רגילים אליו. במובנים רבים, זוהי פתולוגיה עמוקה בתרבות המערבית העכשווית -הסירוב להסתכל בבהירות ובכנות על החושך.

תמציות של פטריות הן לא כדורי קסם שממיסים את הכאב שלנו, מפחיתים את הכעס שלנו או משככים את הפחד שלנו. תמציות פטריות עוזרות ליצור את ההזדמנות לשינוי, את ההזדמנות להסתכל שוב אל התהום של חרדה בלתי פתורה וקבורה, וליצור שפע של ריגושים בלהיות בחיים. הם מעוררים את הנפש, מרעידים את הצללים וחושפים דפוסים ישנים שמונעים מאיתנו להתחבר עם הנשמה. תמציות פטריות מייצגות את השורשים של רגשות שליליים וארכיטיפיים שונים, ועוזרות לטפח ולהנחות אותנו להבנה טובה יותר של הדפוסים המעצבים שלנו. הן נכנסות עמוק לתוך התת המודע שלנו וחושפות נושאים קבורים עמוק היטב. כל עיתוי מתאים כאשר לוקחים תמציות פטריות בעיקר בעידן של שינוי וחוסר הוודאות שאנו חווים כעת.. 

כדי להיוולד מחדש, חלק מהעצמי חייב למות. עבודת הנשמה היא תהליך ועשויה להיעזר בתמציות פטריות. סימן הירח שלנו הוא ההיבט הנשי של הפרט. הנהר המסתורי, התת מודע, הוא מכיל מוטיבציה ואנרגיה פנימית גדולה. למידה של סימן הירח שלך תספק תאורה על הטבע הרגשי והתת מודע שלך. תמציות פטריות משקפות את הדואליות של הנפש, הניפוץ והאיחוד של חלקים שבריריים של הנשמה לכדי שלם מאוחד: מניתוק, נפרדות ופיצול ועד ללכידות, טרנספורמציה ושלמות.

הטבעה תבניתית

כולנו קיבלנו אינדוקטרינציה (הטבעות, תבניות התנהגות) מאז ילדותנו לגבי תחושת העצמי,  התנהגויות שחוזרות על עצמן ומתוגמלות, גם אם אינן מתפקדות, יוצרות תגובה אוטומטית של התנהגות. כמה אנשים מתעלמים מהסמלים שמוצגים בפניהם ביום יום, ובמקום זאת עובדים באותו תדר יום אחר יום, שנה אחר שנה.ד״ר ויטמונט ההומאופת של הנפש מזכיר שאנחנו יכולים לתעל את המחשבות והרגשות הללו לצורה מקובלת על ידי עימות מודע, כי הימנעות היא מצב מודחק שיבוא לידי ביטוי בצל, שללא מודעות, עלול להוביל להדחקה או לדיכאון ולנפילה הרגשית שלנו.

 עבודת הצל עם תמצית פטריות מביאה למודעות עמוקה בנבכי הנשמה , ומתגמלת אותנו בשינוי העצום שאנחנו רואים ביכולות שלנו להתחבר אל האותנטיות שלנו ולממש את מלוא הפוטנציאל שלנו. המודעות הנרכשת של תכונות הצל שלנו מחלישה את השפעתן עלינו ומאיצה את הטרנספורמציה שאנחנו עוברים.