משבר אמצע החיים

משבר אמצע החיים קשור לאירועים כמו אובדן עבודה, שינוי בזוגיות, ילדים שעזבו את הבית, בעיות כלכליות או מחלה.

תודעת אמצע החיים מתבטיאת כקריאת הנשמה לשינוי , הסטגנציה , אובדן מטרה ומונוטוניות בחיי היום יום מביאה אותנו להתרוששות רגשית.

תמצית פטריות באדיה עוזרת לנו להתמודד עם תסכול ורחמים עצמיים. ונותנת לנו תחושה של התחדשות עצמית והזדמנות מתמשכת להתפתחות אישית מבוססת נשמה. התכונות הנלמדות הן של הכרת תודה, סליחה ואמפתיה .

התמצית עוזרת למתן את הסיטואציה, להכיר בשמחה שבחופש שנרכש זה שמאפשר הזדמנות לפרוש כנפיים ולהגדיר מחדש את עצמי: יצירת קשרים חברתיים חדשים, הגדרה מחודשת של הקשר עם אנשים בחיינו כך שנעריך אותם כיחידים, חברים ומלווים. .היא מחוללת גמישות רגשית מול נוקשות מחשבתית והאפשרות להכניס משמעות חדשה לחיים

פטריית הדבש גם היא עוסקת במשבר אמצע החיים היא קשורה לכבד ולכיס המרה, ולכן, לרגשות הכעס המודחקים, במשבר אמצע החיים נוצרת לעיתים בחינה מחדש של סדרי עדיפויות והערכה מחודשת של תוכניות החיים .האגו הפך להיות נוקשה מדי ולא גמיש, והנשמה ממתינה להזדמנות להתחבר מחדש, לפשט ולשנות.

לעיתים המשבר מוביל אותנו לפעולות לא מוחברות , לחפש נקודות בעבר שבהם היינו צעירים, יפים ומלאי אנרגיה מתפרצת. נשים מסתתרות מאחורי ניתוחים פלסטיים שמטשטשות את גילן וגברים נמשכים לבחורות צעירות ומכוניות זוהרות . זוגות שעוברים יחד את השלב הזה ייהנו מתמצית הדבש בכך שנושאים דומים מטופלים על ידי הכרה פנימית בסתיו החיים, עונה עשירה במעבר ויופי וזמן הקציר לאסוף את פירות העבודה..

בשלב זה של החיים מצטברת חוכמה וניסיון חיים שניתן לחלוק עם אחרים בקהילה .זקני השבט מספקים מרכיב חשוב של חונכות שאבד לחיי הקהילה המודרניים . באמצעותם נמנע נתק בין דורי ולחילופין נוצר איחוד משלים.

הרעיון שעומד בבסיס המשבר הוא קריאת הנשמה למנף אותו למקומות חדשים עם גמישות מחשבתית , יצירה, משמעות חדשה, שמחה וחיבור לנשמה.

תמצית פטריות באדיה 

תמצית פטרית הדבש